DAG 9 MIN TRO

Gud, Jesus, änglar, helvettet, himlen? Ja, vafasen tror jag på egentligen?
Jag började i en konfirmationsgrupp men slutade efter 1 månad, jag tyckte inte det var min grej riktigt, att sitta i en kyrkbänk och låtsas vara intresserad av vad som står i bibeln. Men samtidigt har jag INGET emot de som faktiskt är kristna och bryr sig om bibeln..Jag tror inte på att Gud finns, vet ni varför? Jo för OM Gud hade funnits där uppe bland molnen hade han hjälpt de hemlösa familjerna i Afrika och andra fattiga länder. Och om Han hade funnits, varför stoppade han inte tsunamin i Thailand? Eller varför stoppar han inte klimatförändringarna som pågår i våran värld? Så NEJ jag tror inte på Gud, men jag tror på någonting. Vet bara inte vad.

/B

Kommentarer
Postat av: Marie Linhem!

aww tack detsamma! :)

2010-12-29 @ 17:05:22
URL: http://duvetmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0